חוק מס השקעות זרות במקרקעין –  מה זה ואיך זה עובד

תוכן עניינים

מדיניות מיסוי הינה מורכבת להבנה.

כאשר קונים נכס מחוץ לגבולות המדינה פועלות שתי מערכות מיסוי על הנכס שלכן – הן המערכת הישראלית והן המערכת הזרה.

כדי להבין את חוקי המיסוי על השקעות במקרקעין בחו"ל תצטרכו לשבת שעות ארוכות ולקרוא את החוקים השונים.

בשביך זה אספנו בעבורכם כמה חוקים הקשורים במס השקעות במקרקעין.

 

למה להשקיע מחוץ לארץ?

השקעה רק במקום אחד היא מסוכנת. כך שאם מדינת ישראל נכנסת לצרה, ושוק המקרקעין חווה משבר, במידה והשקעתם רק פה תהיו בבעיה. אנשים רבים מבינים זאת ובוחרים להשקיע במספר מדינות, זאת בשביל לפזר את הסיכונים שלהם בצורה שקולה ואחראית. כך שאם במדינה אחת השוק נחלש, לא תהיה השפעה על השקעת במקרקעין בדירה אחרת.

 

מה זה מס השקעה?

מס השקעה הוא סכום הכסף אותו אתה משלם למדינה לאחר ביצוע עסקה. המס נקבע לפי מערכת הדינים של המדינה ולפי סוג העסקה. בעבר על השקעות במחוץ לגבולות ישראל לא היה צורך בתשלום מס. כיום יש לשלם מס גם למדינת ישראל.

 

האם כדאי לבצע את השקעה לבד?

בעוד שבארץ ישראל, בה אתם מכירים את החוקים, ניתן לבצע השקעה לבד מבלי להתייעץ עם אף אחד – מחוץ לישראל זה לא כדאי ולא רצוי. בכל מדינה חוקי המקרקעין שונים ונבדלים ולכן יש צורך בבחירת מומחה אשר ידע לייעץ. הדבר כדאי גם מבחינה כלכלית – הדבר יחסוך לכם התעסקות רבה שתיקח לכם זמן ותהפוך את כדאיות העסקה למירבית.

המקצוענים בנדל"ן מבינים בתחום וידעו לייעץ ולעזור. לדוגמה, בהקשר המיסוי ידעו להסביר לכם על מערכות המיסוי הנבדלות ולייעץ כיצד רצוי לדווח על העסקה לרשויות.

 

למי משלמים מס השקעות?

מס השקעות במקרקעין משולם הן למדינת ישראל והן למדינה בה ביצעתם את העסקה. אך, לעיתים ישנו זיכוי מהמדינה בה ביצעתם את העסקה בשביל שלא תקבלו כפל מס. בעת ביצוע העסקה קיימת חובת דיווח. כלומר – עליכם לדווח לרשויות המס של מדינת ישראל וגם לרשויות המס של המדינה הזרה בה ביצעתם את העסקה מהי העסקה ומהו שוויה.

 

מהי החקיקה החלה על מיסוי מקרקעין מחוץ לארץ ומה חל בישראל?

מחוץ לגבולות ישראל חלה פקודת מס ההכנסה. משם לוקחים את החוק הקובע את גובה המס. בארץ לעומת זאת חל חוק מיסוי מקרקעין. לכן, גם אם ביצעתם עסקת מקרקעין בארץ ואתם חושבים שאתם יודעים את החוק, שימו לב שישנו שוני רב בין החוקים.

שימו לב! על כל עסקת מקרקעין המיסוי הוא שונה. עסקת רכישת מקרקעין שונה להבדיל אלף הבדלות מעסקת השקעה בעסק במקרקעין. חשוב שתבדקו את החוק הספציפי החל על המקרקעין בו בחרתם להשקיע וודאו שאתם לא שוכחים לדווח לרשויות שתי המדינות על העסקה.

 

לחיצת יד

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
זכאות להחזר מס בגין סיום לימוד תואר

אז אחרי שלמדתם לתואר אקדמי במוסד להשכלה גבוהה במשך שלוש שנים ואפילו יותר, כדאי לדעת שמדינת ישראל מעניקה החזרי מס לבוגרי לימודים אקדמיים ממוסדות השכלה

החזר מס לפושט רגל – הכר את החוק

הליך פשיטת רגל עבר שינויים מרחיקי לכת בשנים האחרונות וכעת הוא נקרא "הליך חדלות פירעון". בניגוד לגישה הדומיננטית ששלטה בתחום בעבר, כיום המדינה משקיעה מאמצים

איך לדעת האם אתם זכאים לפריסת שבח?

עסקאות הנדל"ן הפכו בשנים האחרונות לעסקאות חמות ומשתלמות מאוד, במיוחד כאשר מדובר בנכס שערכו הריאלי עלה בצורה משמעותית. יחד עם זאת, בתהליך מכירת הדירה חשוב