מי רשאי על פי חוק לקבל פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים

יכול להיות שידעתם שחלק מנכי צה"ל או נפגעי גזזת זכאים לפטור ממס הכנסה. אבל הודות לתיקון לפקודת מס הכנסה שנכנס לתוקף לא מזמן, הרבה מאוד ישראלים זכאים לפטור ממס הכנסה. יחד עם זאת, על מנת לקבל את הפטור – יש להגיש בקשה רשמית לרשות המיסים.

אז מי רשאי על פי חוק לקבל פטור ממס הכנסה? ומה זה אומר בכלל פטור ממס הכנסה לבעלי נכות רפואית? בטקסט שלפניכם תוכלו למצוא תשובות לשאלות האלה, יחד עם מידע על איך מקבלים פטור ממס הכנסה ומדוע כדאי לקבל עזרה מחברה המתמקצעת במימוש זכויות רפואיות על מנת לקבל פטור ממס הכנסה.

 

מה זה פטור ממס הכנסה לבעלי נכות רפואית

פטור ממס הכנסה לבעלי נכות רפואית מאפשר לכל מי שעומד בהגדרות שקבע החוק לא לשלם מס הכנסה עבור כל הכנסה – הן מיגיעה אישית והן שלא מיגיעה אישית. הפטור תקף לכל מי שזכאי לאחוזי נכות על חוק נכי צה"ל, חוק נפגעי גזזת, ניצולי שואה, חוק נפגעי המלחמה בנאצים או סעיפים מסוימים בחוק הביטוח הלאומי.

בנוסף, על מנת לבקש פטור ממס הכנסה, אחוזי הנכות צריכים להיקבע על פי חישוב מסוים ולעלות על 90 אחוז. חשוב לציין שהנכות חייבת להיות נכות רפואית, או שילוב של מספר נכויות שלפחות אחת מהן היא נכות רפואית.

 

איך מקבלים פטור ממס הכנסה

כדי לקבל פטור ממס הכנסה, עליכם לעבור קודם כל דרך וועדה רפואית להקלות במיסים של המוסד לביטוח לאומי. לאחר שהוועדה תפסוק שאתם אכן זכאים לפטור ממס הכנסה, תצטרכו להגיש טופס בקשה לקבלת הפטור (טופס 1516). אל הטופס יש לצרף את פרוטוקול הוועדה הרפואית ותלוש השכר האחרון שקיבלתם במידה ואתם שכירים.

את טופס הבקשה וכל הנספחים ניתן להגיש בצירוף בקשה לתיאום מס דרך האינטרנט, או לשלוח אותה בדואר לפקיד השומה במשרד מס ההכנסה הקרוב לביתכם. ניתן לגם למסור את הטופס והנספחים ישירות לפקיד השומה באופן ידני על ידי קביעת תור לפקיד שומה במשרדי מס הכנסה.

 

סיוע מחברה למימוש זכויות לקבלת פטור ממס הכנסה

כפי שיכולתם להבין מהטקסט, מדובר בהליך ארוך ומפרך בדרך אל הפטור המיוחל. על מנת שכן תקבלו את הפטור ממס הכנסה, שמגיע לכם בזכות ולא בחסד – מומלץ לקבל סיוע מחברה למימוש זכויות רפואיות. חברות למימוש זכויות רפואיות מעסיקות יועצים מקצועיים, אשר שולטים בחוק ובהליך הבירוקרטי היטב. בחברה יוכלו לעזור לכם לממש את זכותכם במהירות ובקלות.

 

סיכום

לסיכום, פטור ממס הכנסה הוא זכות הקבועה בחוק עבור מי שסובלים מנכות רפואית. החוק מפרט מי בדיוק זכאי לקבלת הפטור, מהי תקרת ההכנסה הפטורה ממס ההכנסה ומהו התהליך שיש לעבור על מנת לקבל את הפטור. אנחנו ממליצים לכם לפנות לחברה למימוש זכויות רפואיות שתעזור לכם.

ציוד משפטי

 

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
זכאות להחזר מס בגין סיום לימוד תואר

אז אחרי שלמדתם לתואר אקדמי במוסד להשכלה גבוהה במשך שלוש שנים ואפילו יותר, כדאי לדעת שמדינת ישראל מעניקה החזרי מס לבוגרי לימודים אקדמיים ממוסדות השכלה

החזר מס לפושט רגל – הכר את החוק

הליך פשיטת רגל עבר שינויים מרחיקי לכת בשנים האחרונות וכעת הוא נקרא "הליך חדלות פירעון". בניגוד לגישה הדומיננטית ששלטה בתחום בעבר, כיום המדינה משקיעה מאמצים

איך לדעת האם אתם זכאים לפריסת שבח?

עסקאות הנדל"ן הפכו בשנים האחרונות לעסקאות חמות ומשתלמות מאוד, במיוחד כאשר מדובר בנכס שערכו הריאלי עלה בצורה משמעותית. יחד עם זאת, בתהליך מכירת הדירה חשוב