איך לדעת האם אתם זכאים לפריסת שבח?

תוכן עניינים

עסקאות הנדל"ן הפכו בשנים האחרונות לעסקאות חמות ומשתלמות מאוד, במיוחד כאשר מדובר בנכס שערכו הריאלי עלה בצורה משמעותית. יחד עם זאת, בתהליך מכירת הדירה חשוב לקחת בחשבון כי ישנן הוצאות נלוות, ביניהן נמצאת חובת תשלום מס השבח

 

עסקאות נדל"ן בישראל

עסקאות הנדל"ן בישראל הפכו לעסקאות מניבות ומשתלמות מאוד, כשנראה שערכן של הדירות נמצא במגמת עלייה מתמדת. המונח 'עסקת נדל"ן' יכול לגרום למספר אנשים לחשוב שמדובר בתחום השייך לאנשי עסקים בלבד, אך למעשה, כל אחד מאיתנו יכול לבצע עסקה כזו במהלך חייו.

מכירת נכס יכולה להתבצע בשל מגוון סיבות ומקרים, דוגמת הרצון לעבור למיקום אחר, לצורך התאמת הדירה לצרכים שלנו (גדולה יותר עם הרחבת המשפחה או קטנה יותר עם עזיבת הילדים את הקן) וכן כדי ליצור כסף נזיל. בכל אחד מהמקרים הללו, כאשר מחשבים את כדאיות העסקה, יש לקחת בחשבון גם את ההוצאות הנלוות לעסקה, דוגמת מס שבח.

 

מהו מס שבח?

במקרים רבים בהם נוצר לנו רווח כספי, המדינה מבקשת לקבל את חלקה מהעסקה, באופן המתבטא בתשלום מיסים. כך, במידה ונוצר לנו רווח כתוצאה מעסקת מכירת הנכס (ההפרש בין סכום רכישת הנכס לבין סכום מכירת הנכס בפועל), הרי שנצטרך לשלם מס שבח.

חובת תשלום מס השבח מחושבת בשיטת שבח נטו, כלומר, יש להוריד מהרווח הגולמי שהתקבל כתוצאה מההפרש שבין סכום רכישת הנכס לבין סכום מכירת הנכס, הוצאות שונות, כמו הוצאות רכישה, ריבית על המשכנתא, עלויות שיפוץ ועוד. היכנסו לאתר עו"ד משה קריסי כדי לראות בדיוק כיצד מתבצע החישוב.

 

פריסת מס שבח – הדרך שלכם לחסוך כסף רב

לפני שממהרים לשלם את מס השבח, חשוב ומומלץ להתייעץ עו"ד מיסים מקצועי ומנוסה בתחום, שכן הכרת חוקי המס על סעיפיהם השונים, יכולה בהחלט לחסוך לכם כסף רב, כמו במקרה של פריסת מס שבח.

פריסת מס שבח היא למעשה חלוקת הרווח שיצרנו בעקבות מכירת הנכס על פני מספר השנים בהן הנכס היה בחזקת המוכר. באופן זה, ניתן יהיה לחלק את חבות המס על פני מספר שנים ולהתאים את חבות המס למדרגות המס של המוכר, באופן שיכול להקטין משמעותית את סכום מס השבח.

 

כיצד ניתן לדעת האם אתם זכאים לפריסת מס שבח?

כאמור, חוקי המס הסבוכים מחייבים את התערבותו של עו"ד מיסים מקצועי ומנוסה בתחום, אשר יבחן לעומק את עסקת הנדל"ן המיועדת, יחשב את מס השבח המדויק אותו תצטרכו לשלם ויוודא האם אתם אכן זכאים לפריסת מס שבח.

ככלל, הזכאים לפריסת מס שבח הם לאנשים פרטיים (ולא חברות, על מגוון אפשרויות ההתאגדות הקיימות להן), תושבי ישראל בלבד. בנוסף על כך, במסגרת הבקשה לפריסת מס שבח, יש להציג דו"חות שנתיים למס הכנסה, בגין אותן שנים בהן מבוקשת הפריסה.

 

לסיכום

עסקאות הנדל"ן הפכו בשנים האחרונות לעסקאות משתלמות במיוחד, כאשר חשוב לקחת בחשבון גם את חובת תשלום מס שבח. על אף שמדובר בסכום משמעותי, במקרים מסוימים ניתן להגיע לפריסת מס שבח ולחיסכון מהותי, כך שבהחלט מומלץ לבדוק את זכאותכם.

חוקי המס

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
זכאות להחזר מס בגין סיום לימוד תואר

אז אחרי שלמדתם לתואר אקדמי במוסד להשכלה גבוהה במשך שלוש שנים ואפילו יותר, כדאי לדעת שמדינת ישראל מעניקה החזרי מס לבוגרי לימודים אקדמיים ממוסדות השכלה

החזר מס לפושט רגל – הכר את החוק

הליך פשיטת רגל עבר שינויים מרחיקי לכת בשנים האחרונות וכעת הוא נקרא "הליך חדלות פירעון". בניגוד לגישה הדומיננטית ששלטה בתחום בעבר, כיום המדינה משקיעה מאמצים