בדקת מה בדיוק כתוב במכתב הפיטורים שקיבלת?

תוכן עניינים

יכולות להיות מספר סיבות לשאלה מדוע שמעסיק יפטר עובד – ייתכן כי הפיטורים נעשו על רקע חוסר שביעות רצון מתפקודו של העובד או התנהגות לקויה מצידו, קיצוצים בחברה כתוצאה מהתייעלות או משבר כלכלי אליו נקלעה וכיוצא באלו. עם זאת, חשוב לדעת שגם למפוטר יש זכויות שהמעסיק מחויב לשמור עליהן.

 

מכתב הפיטורים

לפי חוק הודעה מוקדמת לפיטורים, הדרך החוקית בה המעסיק רשאי להפסיק את עבודתו של עובד היא לתת לו מכתב פיטורים. את המכתב המעסיק צריך לתת לעובד בהתראה מראש, בהתאם למשך הזמן בו העובד הועסק אצל המעביד – עובד שצבר ותק של יותר משנה זכאי להודעה מוקדמת של חודש לפני הפיטורים, ואילו עובד בעל ותק של פחות משנה זכאי ליום הודעה מוקדמת על כל אחד מששת חודשי העבודה הראשונים, ועל כל חודש עבודה נוסף הוא זכאי לעוד יומיים וחצי.

 

תוכן המכתב

מכתב הפיטורים צריך להכיל את יום הוצאת המכתב (כאשר מיום זה מתחילה הספירה של ההודעה המוקדמת) ואת היום בו הפיטורים נכנסים לתוקף באופן רשמי.

במידה והפיטורים נעשים ברוח טובה, המעסיק רשאי להוסיף מילות הערכה והוקרה לעובד.

יש לזכור כי מכתב זה הוא מכתב רשמי בעל תוקף משפטי, ולכן הוא לרוב יהיה מתומצת וממוקד. את המכתב ניתן להציג בכל הליך משפטי, וכן הוא נדרש על מנת שעובד יוכל לקבל דמי אבטלה בתקופה שלאחר פיטוריו.

 

ביטול פיטורים

מעסיק לא יכול לחזור בו מהודעת פיטורים, אלא במקרים חריגים ובהסכמת שני הצדדים. המקרים החריגים בהם מעסיק יכול לחזור בו מפיטורים הם למשל אם הוא נתן לעובד את ההודעה בשעת כעס או ריב רגעי (ולכן לא באמת התכוון לפטר את העובד), או במידה והליך הפיטורים לא התבצע לפי החוק (למשל, אם לא ניתנה התראה מראש).

 

מה ניתן לעשות במידה והמעסיק לא נתן לי מכתב פיטורים?

כאמור, המעסיק מחויב לפי חוק לתת לעובד מכתב פיטורים – אין זה תלוי ברצונו הטוב. מכתב הפיטורים ישמש את העובד בעתיד בהליכים משפטיים או בהתנהלות אל מול שירות התעסוקה וביטוח לאומי, ולכן לא ניתן לוותר עליו.

במידה והמעסיק נהג בצורה בלתי חוקית בהליך הפיטורים שלכם (בין אם לא העניק לכם מכתב פיטורים, לא נתן מספיק זמן התראה מראש, מכתב הפיטורים לא מכיל תאריכים חשובים ועוד) – תוכלו לפנות לעורך דין לדיני עבודה, על מנת לקבל ייעוץ וייצוג משפטי. עורך הדין ילווה אתכם לאורך כל ההליך, ויוודא כי המעסיק אכן מעניק לכם את הזכויות שלהן אתם זכאים לפי חוק.

לקבלת מידע נוסף על הזכויות שמגיעות לכם, וכן על מנת לקבל ייעוץ משפטי ראשוני ללא עלות – תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט https://aderet-law.co.il, ושם למצוא את כל המידע שנחוץ לכם.

 

מכתב הפיטורים

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
כך תבחרו עורך דין דיני עבודה

כאשר מדובר על בחירה של עורך דין לענייני עבודה מדובר בבחירה בעורך דין שמתמחה במערכת בתי דין אחרת מרוב עורכי הדין (מערכת בתי הדין לעבודה).

מהם דיני העבודה?

דיני העבודה הם הסדרה משפטית של יחסי העבודה במשק. דיני העבודה כוללים חוקים שונים להגנת העובד, מערכת בית דין שונה שמתעסקת רק בדיני העבודה (בתי

זכויות העובד במקרה של תאונת עבודה

בריאות טובה היא ללא ספק תנאי בסיסי לבניית חיים מאושרים ומלאי עניין. מסיבה זאת המדינה חוקקה חוקים בכדי להגן על בריאות העובדים אך כיום גם

דעו את זכויותיכם בעבודה

כל עובד בישראל שמועסק באופן חוקי חתום על חוזה עבודה. חוזה העבודה מפרט עד כמה שאפשר את חובותיו של העובד עבור המעסיק וגם את הזכויות