סיימתי תואר ראשון בעריכת דין – מה עושים עכשיו?

תוכן עניינים

תואר ראשון במשפטים מאפשר להתחיל התמחות במשרד עורכי דין כדי להתכונן לבחינות ההסמכה. במקביל, אפשר לצבור ניסיון מעשי בהתמודדות עם סוגים שונים של תיקים ולהחליט האם העתיד מבוסס על עבודה בתחום כשכיר או כעצמאי. אז מה כדאי לעשות ומה התהליך המומלץ? הנה כל התשובות.

תואר ראשון בעריכת דין הוא החלום של גברים ונשים בטווח רחב של גילאים. באמצעות תואר מן הסוג הזה, אפשר להפוך את התחביב למקצוע ולהגדיל את הסיכוי לקריירה מתגמלת ומספקת. יתרה על כך, כבר במהלך תואר ראשון במשפטים נחשפים אל שורה ארוכה של תחומים ולומדים מקרוב גם על ההיבט הפרקטי וגם אל היסודות התאורטיים של הענף.

השאלה המתבקשת היא מה עושים ביום שבו מקבלים תעודת BA ואת התואר הראשון במשפטים. בפועל, בשביל להיות עורכי דין צריך לעבור בחינות הסמכה של לשכת עורכי הדין וכמובן להשלים תקופת התמחות. אז מצד אחד, לא כל מי שמסיים תואר במשפטים אכן הופך להיות עורך דין. מצד שני, זה עדיין המסלול המקובל והנפוץ.

 

שלבים בדרך לעריכת דין

מה שרוב האנשים עושים אחרי שהם מסיימים תואר ראשון במשפטים זה לבחור משרד עורכי דין שבו הם יכולים להתמחות. את המשרד בוחרים על בסיס תחומי עניין, היכרות עם הבדלים בין סוגים שונים של משרדים ואיסוף מידע דרך אתרי אינטרנט ורשויות חברתיות.

אם למשל מתעניינים בהיבט סוציאלי ורוצים לעזור לאזרחים למצות את הזכויות שלהם מול המוסד לביטוח לאומי, אפשר להתחיל באתרים כמו https://pitzuim.co.il ולהמשיך אל עוד אתרים רלוונטיים.

בשלב השני מתחילים את ההתמחות עצמה ומתאימים אותה אל האופק האישי בקריירה. במקביל, נרשמים אל בחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין וכמובן מתכוננים אליהן. אם עוברים את הבחינה בהצלחה, מקבלים תעודת עריכת דין לכל דבר ועניין.

 

איפה עדיף לעבוד?

רבים מבין אלו שמסיימים גם את התואר הראשון במשפטים וגם את בחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין שואלים את עצמם איך עדיף להם לעבוד. בהקשר הזה, ההתלבטות היא בין עבודה כעורך דין במשרד עורכי דין – לבין פתיחת עסק ומתן שירותי עריכת דין בתור עצמאיים.

ההתלבטות בין עבודה כשכירים או עצמאיים רלוונטית לכל תחום ולא רק לעריכת דין או משפטים. לכן, חשוב לבחון כל מקרה לגופו ולקבל החלטה על בסיס תכונות אופי וציפיות שכר.

 

איך חברים לספסל הלימודים יכולים לעזור?

תואר ראשון במשפטים ולאחר מכן הכנה למבחני ההסמכה של לשכת עורכי הדין מתאפיינים באינטנסיביות רבה. כאן, החדשות הטובות הן שניתן לנצל את הקירבה אל חברים לספסל הלימודים על מנת להיעזר בהם ולמצוא עבודה. אם מוצאים משרה פנויה בשיטה של חבר מביא חבר, יש סיכוי גבוה יותר למצות את הפוטנציאל האישי מהקריירה.

כובע ומגילה

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
מה חשוב לשאול עורך דין מההתחלה

יש לא מעט סיטואציות בחיים שבהן תצטרכו להיעזר בשירותים של עורך דין מנוסה. עולם עריכת הדין כולל תחתיו לא מעט תחומים נפרדים, כאשר כל אחד

4 הכללים לבחירת עו"ד

בחירת עורך דין היא ענין מורכב מכיוון שכל עורך דין מתמחה בתחום אחר, וצריך לבחור באחד שהינו מקצועי ומנוסה בתחום הספציפי שלו. המאמר יפרט מהם